Thursday 3 April 2014

Ostematrix Alternatif Susu


          Ostematrix adalah supplement nutrisi yang lengkap dimana Ostematrix menyediakan satu matrix unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitmain D, magnesium,  dll untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat dan juga membekalkan kalsium dalam tubuh agar sel-sel tubuh dapat bekerja dengan lebih efisien untuk meningkatkan kesihatan tubuh. Ostematrix berbeza dengan lain-lain supplement yang terdapat di pasaran kerana kadar penyerapannya telah terbukti secara klinikal.

          Pengambilan 4 biji tablet Ostematrix setiap hari iaitu 2 biji kaplet yang diambil 2 kali sehari selepas makan dapat membekalkan 1000mg bersamaan 100% pengambilan harian unsur kalsium daripada sumber-sumber alam semulajadi yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap oleh tubuh. Membekalkan 400mg (100% pengambilan harian) Magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkan tulang dan membekalkan 400IU (100% pengambilan harian) vitamin D untuk meransang penyerapan kalsium.

Ostematrix™ (120 Caplets)
RM 61.00(SM) / RM 65.00 (SS)



Pengambilan kalsium yang mencukupi dalam diet harian dapat membantu mengurangkan risiko:

  • Osteoporosis
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Obesiti dan Penurunan Berat Badan
  • Tinggi Kolestrol
  • Penyakit Rickets
  • Stroke
  • Kanser Kolon
  • Hypoparathyroidism (kekejangan dan sentakan otot @ pengecutan otot diluar kawalan) - Penurunan fungsi kelenjar paratiroid disebabkan kekurangan pengeluaran hormon paratiroid. Memerlukan supplement kalsium dalam diet mereka untuk mendapatkan jumlah kalsium yang tinggi dan rendah phosphorous. 
  • Premenstrual Syndrome (PMS) - Berdasarkan beberapa kajian, suplemen kalsium dan magnesium dapat membantu meringankan gejala sindrom prahaid ini. Wanita yang mengambil kalsium sebanyak 1,200mg sehari didapati kurang mengalami gejala PMS seperti sakit kepala, perasaan tidak menentu, ketagihan makanan dan kembung sebanyak 50% berbanding wanita yang tidak mendapat keperluan kalsium yang mencukupi. Pengambilan kalsium yang mencukupi juga didapati dapat mengurangkan kesakitan semasa haid.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya ^_^
Putri 
Shaklee Independent Distributor [ID No : 1082125] 
Sms/Whatsapp 018-2092920
FB www.facebook.com/putrilycioushop sila klik LIKE utk info terkini
Penghantaran ke seluruh Malaysia 
COD ke Seluruh Putrajaya

No comments: